یکی از روش های ارتقای امنیت درب منزل استفاده از قفل هوشمند است. با این قفل ها دیگر نگران گم شدن یا جا گذاشتن کلید خود نیستید زیرا قفل های هوشمند به شما این اجازه را می دهند که در زمان کوتاهی با کارت، رمز عبور و مشخصه های بیومتریک درب خانه خود را باز کنید. البته بیشتر قفل های هوشمند دارای کلید مکانیکی هستند که در مواقع ضروری مانند گم یا فراموش کردن کارت، تمام شدن باتری قفل و فراموش کردن رمز عبور می توانید از این کلیدها استفاده کنید و پیشنهاد می شود که کلیدها را در جایی خارج از خانه نگهداری کنید.

مراحل نصب قفل هوشمند

نصب قفل هوشمند به دلیل ویژگی های امنیتی که دارد؛ ایمنی محیط کار و خانه را بالا می برد. در ادامه سعی داریم شما را با مراحل نصب این قفل بیشتر آشنا کنیم.

  1. خرید قفل هوشمند

خرید قفل هوشمند

همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم قفل های هوشمند دارای انواع مختلفی با ویژگی های متفاوتی می باشند. در خرید قفل هوشمند، مدلی را خریداری کنید که متناسب با شرایط زندگی و محل کار شما باشند. به عنوان مثال قفل های دیجیتال رمزی و کارتی برای افراد سالمند و کودکان به دلیل گم کردن کارت یا عدم به خاطر سپردن رمز عبور اندکی مشکل می باشد. اما قفل های هوشمند بیومتریک (اثر انگشتی) مناسب ترین گزینه برای استفاده این قشر از افراد هستند.

  1. برداشتن قفل قدیمی

قبل از نصب قفل هوشمند، باید قفل قدیمی خود را از درب در بیاورید. با یک پیچ گوشتی پیچ های قفل قدیمی را باز کنید و بعد از برداشتن پیچ های قفل، قفل قدیمی را از درب جدا کنید.

  1. سوراخ کاری جهت نصب قفل هوشمند

جهت نصب قفل های هوشمند روی درب نیاز به سوراخ های استاندارد مطابق با شابلون آن می باشد که این کار نیاز به ابزارهای دقیق سوراخ کاری دارد. اگر درب خانه را هنوز نصب نکرده اید می توانید شابلون را به درب ساز تحویل دهید تا قبل از نصب درب سوراخ های استاندارد برای نصب قفل هوشمند را برای شما ایجاد کند ولی پیشنهاد ما به شما این است که سوراخ کاری را به متخصصین این امر بسپرید تا استانداردهای لازم در هنگام نصب رعایت شود.

  1. بستن بدنه قفل هوشمند

قفل هوشمند دارای سه بخش اصلی بدنه داخلی، بدنه خارجی و مغزی می باشد که باید به درستی به هم متصل شده و بر روی درب ورودی قرار بگیرد. بدنه بیرونی شامل صفحه لمس جهت وارد کردن رمز عبور یا کارت، سنسور اثر انگشت برای قفل های اثر انگشتی و محل وارد کردن کلید اضطراری می باشد و روی بدنه داخلی نیز دکمه تنظیمات و محل قرارگیری باتری ها وجود دارد.

  1. نصب بخش خارجی قفل هوشمند

نصب قفل هوشمند

هنگام نصب بخش خارجی قفل هوشمند، لازم است که از یک سیستم نگهدارنده در قسمت داخلی برای نگه داشتن آن استفاده شود. شرکت های سازنده قفل های دیجیتال از سیستم های نگهدارنده مخصوص برای این بخش استفاده می کنند که بدون استفاده از پیچ در قسمت خارجی، به راحتی قفل را بر روی درب حفظ می‌کند. این سیستم شبیه یک گارد عمل کرده و با استفاده از پیچ به بخش خارجی متصل می شود. محکم کردن سیستم نگهدارنده و بخش خارجی در جریان نصب قفل دیجیتال به معنی امنیت بیشتر و جلوگیری از جدا شدن قفل است.

  1. انجام تنظیمات و راه اندازی قفل هوشمند

پس از نصب قفل هوشمند نوبت به انجام تنظیمات و راه اندازی قفل می باشد. در اولین گام بعد از قرار دادن باتری ها، تعریف رمز عبور، اثر انگشت یا کارت متناسب با نوع قفل می باشد. جهت اطمینان از صحت عملکرد قفل، مولفه های عبوری را به آن معرفی کنید. بهتر است این کار در حضور نصاب و زمانی که درب باز می باشد، انجام شود. با توجه به اینکه بیشتر قفل ها دارای کلید مکانیکی هستند حتما این کلید را امتحان کنید و توجه داشته باشید که دستورالعمل های مربوط به این کار را از نصاب قفل درخواست کنید. در زمان نصب حتما تعداد کلیدهای مکانیکی خود را شمارش کنید و از نصاب تحویل بگیرید.

از جمله مسائل امنیتی که باید به آن دقت کنید، انتخاب رمز عبور است. رمز خود را به صورت خصوصی و به دور از چشم نصاب انجام دهید و اگر قفلی که خریداری کرده اید، قفل هوشمند اثر انگشتی می باشد حتما از هر دست، دو انگشت را به آن معرفی کنید و به نصاب اجازه ندهید که اثر انگشت خود را به قفل معرفی کند زیرا با این کار امنیت خانه یا محل کار شما پایین می آید.

  1. فعال کردن گارانتی قفل هوشمند

یکی از مواردی که بعد از نصب قفل باید از نصاب بخواهید دریافت کارت گارانتی می باشد. این برگه به منزله پشتیبانی فنی بعد از نصب است که در صورت بروز هرگونه مشکلی به سرعت توسط تیم نصب شرکت مورد پیگیری قرار می گیرد. برای دریافت کارت گارانتی خود از شرکت تنسر لاک تنها کافیست با مراجعه حضوری، کارت خود را دریافت کنید یا از طریق تماس با مجموعه تنسر لاک درخواست ارسال کارت به صورت پستی را کنید.

ذکر این نکته الزامی است که بهترین شرکت ‌های تولید کننده قفل هوشمند علاوه بر ارائه محصولات با کیفیت، خدمات پس از فروش خود را نیز به بهترین شکل ممکن به مشتریان خود ارائه می‌دهند. تمامی مراحل نصب قفل هوشمند اصولا ظرف یک الی دو ساعت انجام می شود و هزینه آن نیز متناسب با نوع درب متفاوت می‌باشد.

کارهایی که قبل از نصب قفل هوشمند باید انجام دهید

قفل هوشمند درب چوبی

در ادامه مواردی که قبل از تصب قفل هوشمند را باید انجام دهید، بیان کرده ایم.

اطمینان از امکان نصب قفل هوشمند بر روی درب

قبل از خرید قفل هوشمند باید اطمینان حاصل کنید که درب منزل یا محیط کار دارای استانداردهای لازم جهت نصب این قفل ها می باشد در غیر این صورت نمی توان قفل را بر روی درب نصب کرد. درب ورودی نسبت به چارچوب رگلاژ باشد در غیر این صورت باعث بروز مشکلات فراوانی همچون از از کار افتادن مکانیزم قفل هوشمند می شود.

نصب قفل هوشمند روی درب چوبی

قفل های هوشمند به غیر از موارد بسیار معدودی روی همه درب ها قابل نصب هستند. نصب قفل هوشمند روی درب های چوبی به دلیل کار با چکش و مغار سر و صدای زیادی را ایجاد می کند که توصیه می کنیم زمان نصب خود را طوری تنظیم کنید تا مزاحمتی برای همسایگان یا همکارانتان در محل کار ایجاد نشود.

نصب قفل هوشمند روی درب ضد سرقت

قفل هوشمند درب ضد سرقت

قبل از نصب قفل هوشمند باید چک کنیم که آیا روی درب ضد سرقت می توان این قفل را نصب کرد یا خیر. درب های ضد سرقت دارای قفل های مولتی هستند که در صورت نصب برخی از قفل های هوشمند، این درب ها خاصیت مولتی بودن خود را از دست می دهند برخی از انواع قفل هوشمند با قفل های مولتی سازگاری دارند اما قفل های هوشمند شرکت تنسر لاک این خاصیت را دارند که روی این درب ها نصب شده و قفل ها خاصیت مولتی بودن خود را از دست ندهند و قفل های تنسر به غیر درب های ضد سرقت، روی درب های روکوب دار نیز نصب می شوند.

درب های ضد سرقت به علت ضخیم بودن ممکن است نیاز به قطعات اضافه برای نصب داشته باشند که معمولا شرکت های معتبر در زمان نصب قفل هوشمند برای مشتریان خود این قطعات را با خود به همراه می آورند.

خدمات پس از فروش قفل های هوشمند تنسر لاک

خدمات پس از فروش قفل های هوشمند تنسر لاک را می توان به عنوان بهترین خدمات ارائه شده در بین تولید کنندگان داخلی قفل هوشمند عنوان نمود. همانطور که می دانید، محصولات تنسر لاک در سه دسته قفل مسکونی و اداری، قفل هتلی و قفل باشگاهی تولید و عرضه می شود. برند تنسر برای هر نوع از قفل های هوشمند خود، ضمانت و خدمات پس از فروش مختلفی را درنظر گرفته است تا مشتریان با خیال راحت اقدام به خرید قفل هوشمند از این برند نمایند.

خرید قفل هوشمند تنسر لاک

اگر قفل هوشمندی را که خریداری نموده اید، نتوانسته است رضایت شما را جلب نماید و به دفعات مشکلاتی برای آن پیش می آید، بهتر است هرچه سریعتر اقدام به تعویض آن نمایید. شما با خرید قفل هوشمند تنسر لاک و جایگزین کردن آن با قفل قبلی، می توانید تفاوت را کاملا احساس نمایید. دقیقا به همین دلیل است که قفل هوشمند تنسر لاک به عنوان بهترین قفل هوشمند ایرانی شناخته می شود.

شرکت تنسرلاک برای کسانی که قصد خرید قفل هوشمند را دارند، بازدید و پرو رایگان (فقط تهران) و همینطور مشاوره رایگان در این زمینه ارائه می دهند. برای دریافت اطلاعات در مورد قفل های هوشمند تنسر لاک و یا مطلع شدن در مورد قیمت قفل های مختلف، می توانید با کارشناسان تنسر لاک تماس حاصل نمایید تا کارشناسان ما اطلاعات تکمیلی را از در اختیارتان قرار دهند.