اگر بخواهیم یکی از مهمترین ملزومات برای داشتن یک باشگاه ورزشی، استخر و یا هتل مناسب را نام ببریم، حتما به قفل الکترونیکی کمدی بر میخوریم. این قفل الکترونیکی، مهمترین سیستم امنیتی مورد استفاده در باشگاه های ورزشی، استخرها و هتل ها است و میتواند خیال افرادی را که به این اماکن رفت و آمد دارند، راحت نماید. در این مقاله بیشتر با قفل الکترونیکی کمدی، انواع قفل الکترونیکی کمدی، قیمت و نحوه خرید آن آشنا میشویم.

قفل الکترونیکی

قفل الکترونیکی که نام های دیگری مانند قفل دیجیتال یا قفل هوشمند دارد، به قفل هایی گفته میشوند که روش بازگشایی آنها دیگر کلید مکانیکی نیست؛ بلکه از روش های دیگری مانند کارت، رمز عبور، مشخصه های بیومتریک و تلفن همراه بدین منظور استفاده میشود.

این روش های بازگشایی، سطح امنیت مکان های مختلف را افزایش میدهد و امنیت خاطر را برای صاحبان منازل یا مشاغل به ارمغان می آورد. امنیت بالاتر، تنها یکی از مزیت های مهم قفل الکترونیکی محسوب میشود و شما به همراه امنیت، میتوانید از زیبایی و فرآیند آسانتر رفت و آمد بهره مند گردید. اگر علاقه مند هستید در مورد قفل الکترونیکی یا قفل هوشمند اطلاعات بیشتری کسب نمایید، پیشنهاد میشود به مقاله قفل هوشمند چیست مراجعه نمایید.

قفل الکترونیکی کمدی

قفل الکترونیکی کمدی

قفل الکترونیکی کمدی، به نوعی از قفل های الکترونیکی گفته میشود که بر روی کمد وسایل افراد قرار دارد. قابل لمس ترین نوع قفل های الکترونیکی کمدی، قفل هایی هستند که در باشگاه های ورزشی یا استخرها با آنها مواجه شده اید. قفل ها اساسا به جهت در امان بودن لوازم شخصی افراد در این مکان های پر رفت و آمد مورد استفاده قرار میگیرند. البته تجربه موفق در تامین امنیت این قفل ها باعث شد تا پای آنها به مکان های دیگر مانند هتل ها نیز باشد و به شدت مورد توجه هتلداران قرار گیرد.

روش بازگشایی این نوع قفل های الکترونیکی معمولا کارت یا دستبند است. این نوع قفل ها از سیستم RFID یا شناسایی فرکانس رادیویی بهره میبرند و با نزدیک کردن کارت یا دستبند به بدنه قفل، باز میشوند. ویژگی مهم دیگری که این نوع قفل ها از آن بهره میبرند، نصب بدون نیاز به سیم کشی برق است. انرژی مورد نیاز قفل های الکترونیکی کمدی توسط باتری تامین میشود و در صورت اتمام باتری، به راحتی قابل تعویض میباشد.

انواع قفل الکترونیکی کمدی

همانطور که گفتیم، بیشترین مکان هایی که قفل های الکترونیکی کمدی را میتوانید مشاهده نمایید، باشگاه های ورزشی، استخرها و هتل ها است. همین موضوع سبب شده است تا قفل های الکترونیکی کمدی متناسب با این مکان ها دارای ویژگی های متفاوتی باشند و به گونه های متفاوتی تقسیم شوند. در این قسمت به مهمترین انواع قفل الکترونیکی کمدی میپردازیم:

قفل الکترونیکی کمدی باشگاهی

قفل الکترونیکی کمدی باشگاهی که در بسیاری از مکان ها به آن قفل باشگاهی نیز گفته میشود، یکی از پرکاربردترین انواع قفل الکترونیکی کمدی محسوب میشود. برخورداری از این نوع قفل ها، یکی از مهمترین معیارهای ورزشکاران برای انتخاب باشگاه ورزشی مورد نظر خود است. مرسوم ترین قفل های الکترونیکی کمدی، قفل هایی هستند که روش بازگشایی آنها کارت است.

البته امروزه قفل های باشگاهی را میتوانید پیدا نمایید که از کارت برای بازگشایی استفاده نمیکنند. به طور مثال قفل های باشگاهی هستند که به وسیله رمز عبور باز میشوند یا حتی بازگشایی آنها با اثر انگشت صورت میگیرد.

قفل الکترونیکی کمدی هتلی

دیگر انواع قفل الکترونیکی کمدی، قفل الکترونیکی کمدی هتلی است. البته برخلاف نامش، از این قفل برای کمد هتل ها استفاده نمیشود؛ بلکه این قفل بر روی درب اتاق هتل ها نصب میگردد. استفاده از این قفل های هتلی رفت و آمد را برای میهمانان آسانتر میکند و به آنان احساس امنیت می بخشد. یکی از مهمترین ویژگی های هتل ها، برخورداری از یک فضای آرام و امن برای میهمانان است و هتلداران با استفاده از این قفل های کارتی، میتوانند به بهترین شکل این فضا را در اختیار آنان قرار دهند.

قفل الکترونیکی کمدی استخری

قفل الکترونیکی کمدی استخری، آخرین نوع از قفل های الکترونیکی کمدی است. بازگشایی متداول این قفل های استخری که به دفعات در رختکن استخرها با آنها مواجه شده اید، دستبند است. این دستبندها باید در برابر آب و رطوبت مقاوم باشد تا در بازگشایی قفل مشکلی به وجود نیاید.

برخی از قفل های الکترونیکی کمدی تنسر لاک

قفل استخری (باشگاهی) ts-103

قفل الکترونیکی کمدی باشگاهی TS-104

قفل استخری ts-101

قفل الکترونیکی کمدی باشگاهی TS-101

قفل استخری ts-106

قفل الکترونیکی کمدی باشگاهی TS-106

قفل استخری ts-108

قفل الکترونیکی کمدی باشگاهی TS-108

مزایای استفاده از قفل الکترونیکی کمدی

استفاده از قفل الکترونیکی کمدی برای مکان های مختلف مانند باشگاه ها، استخرها و هتل ها پیشنهاد میشود اما دلیل این پیشنهاد چیست؟ برای دانستن این موضوع باید با مهمترین مزایای استفاده از قفل الکترونیکی کمدی آشنایی داشته باشید.

امنیت بسیار بالا

قفل های قدیمی از کلید برای بازگشایی استفاده میکنند و همین کلیدهای فیزیکی از امنیت این قفل ها میکاهد. کلیدها احتمال گم شدن یا حتی به سرقت رفتن دارند و به آسانی میتوان از آنها کپی نمود. همچنین با کمی فشار آوردن به قفل های کلیدی، میتوان آنها را باز نمود و تمامی این نکات امنیت را به خطر می اندازد.

قفل های الکترونیکی مورد استفاده در باشگاه ها و استخرها این مشکلات را ندارند. کارت ها غیر قابل کپی کردن هستند و در صورت مفقود شدن، به سادگی میتوان دسترس آنها را غیر فعال کرد. همچنین این قفل ها از سیستم های امنیتی پیشرفته بهره مند هستند که با ضربه وارد کردن به آن و حتی با شوک الکترونیکی نیز نمیتوان آن را باز نمود.

رفت و آمد آسانتر

هر وسیله ای که بتواند شرایط را برای انسان ها آسانتر کند، افراد از آن استقبال میکنند. قفل های کلیدی به دلیل مشکلاتی همچون گیر کردن کلید در قفل یا شکستن کلید، رفت و آمد را برای افراد کمی سخت میکنند اما قفل های الکترونیکی کمدی با حذف کردن کلید، رفت و آمد را برای کاربران آسانتر میکنند.

طراحی زیباتر

تمایل به استفاده از قفل های الکترونیکی کمدی تنها به نکات قبل محدود نمیشود و طراحی جذاب، یکی دیگر از مزایای استفاده از این قفل به شمار می آید. قفل های کلیدی نمیتوانند ظاهر خاص و جذابی را برای باشگاه های ورزشی به ارمغان آورند اما در نقطه مقابل، قفل های کمدی باشگاهی از طراحی زیبا و جذاب برخوردار هستند و توجه کاربران را به خود جلب میکند.

بیشتر بخوانید: قفل رمزی دیجیتال

قیمت قفل الکترونیکی کمدی

قیمت قفل الکترونیکی کمدی باشگاهی

قیمت قفل الکترونیکی کمدی طبیعتا از قفل های کمدی قدیمی که با کلید باز میشوند، بالاتر است اما با یک بررسی ساده میتوان دریافت که قیمت قفل الکترونیکی کمدی در برابر ویژگی هایی که در اختیار ما قرار میدهد، کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه است. با استفاده از این قفل ها دیگر نیازی به استخدام یک فرد برای مراقبت از کمدهای ورزشکاران نیست و با پرداخت هزینه برای یک مرتبه، هزینه های جانبی را کاهش میدهیم. همچنین طراحی زیبا و امنیت بالای آنها میتوانند سبب افزایش مشتری برای شما گردند.

البته قیمت قفل الکترونیکی کمدی برای هر برندی میتواند با دیگر برندها متفاوت باشد که این تفاوت قیمت ها میتواند علل مختلفی داشته باشد. از مهمترین علل تفاوت قیمت قفل الکترونیکی کمدی میتوان به جنس بدنه قفل، سیستم پردازنده قفل، روش های بازگشایی قفل، قابلیت اتصال به سیستم وایرلس، خدمات پس از فروش و … اشاره نمود.

خرید قفل الکترونیکی کمدی

امروزه استفاده از قفل الکترونیکی کمدی از مهمترین ملزومات هر باشگاه ورزشی یا هر استخری محسوب میشود و نبود آن یک ضعف بزرگ برای صاحبان این مشاغل به شمار میرود. گروه صنعتی تنسر لاک با استفاده از ماشین آلات پیشرفته و بهره مندی از مواد اولیه بسیار مرغوب، محصولاتی بسیار با کیفیت تولید نموده است.

تنسر لاک در حوزه تولید قفل های الکترونیکی اعم از قفل های الکترونیکی مسکونی و اداری، قفل هتلی و قفل باشگاهی در ایران حرف اول را میزند و محصولی همچون قفل هوشمند دماوند این مجموعه به عنوان اولین قفل هوشمند صادراتی در ایران محسوب میشود. اگر قصد داریم اطلاعات تکمیلی در مورد محصولات تنسر لاک چه قفل های الکترونیکی کمدی این مجموعه و چه دیگر محصولات تنسر لاک آشنا شوید، میتوانید از طریق شماره تلفن های مندرج در سایت، با کارشناسان تنسر لاک تماس حاصل نمایید.